Dossier
Fietsen123 app, veelgestelde vragen (FAQ)
De nieuwste versie van de gratis Fietsen123 app voor de recreatieve fietser onderweg is er! Met een overzicht van alle oplaadpunten, horecagelegenheden en fietsenmakers onderweg, terwijl je een van de ruim 1500 Fietsen123 routes fietst! Heb je vragen? Hieronder beantwoorden we enkele van de meest gestelde.
Voor welke toestellen is de app geschikt?
Er is een app voor iPhones van Apple én een app voor Android smartphones. Gebruik je de app op een iPhone, dan kan dat vanaf iOS-versie 12.0. Gebruik je de app op een Android-toestel, dan kan dat vanaf Android-versie 7.1.
Wat kost de app?
De app is helemaal gratis.
De app werkt niet, ik krijg een melding dat de locatievoorziening (GPS-functie) aan moet staan. Wat te doen?
Om te kunnen bepalen welke fietsenmakers, horecagelegenheden en oplaadpunten in de buurt zijn, moet de app toestemming hebben om de GPS-functie van je smartphone te gebruiken. Als de GPS-functie uitstaat, dien je die eerst aan te zetten voor de Fietsen123 app. Dat doet je zo:
- iPhone. Kies Instellingen en kijk of Locatievoorzieningen ‘aan’ staat. Is dat niet het geval, zet deze dan ‘aan’. Kijk ook in de lijst die je vervolgens ziet of de locatievoorzieningen ook specifiek op ‘aan’ staan voor Fietsen123.
- Android: Ga naar je "instellingen"-menu, kies voor de optie "Locatie" en vink in dat menu de optie "GPS-satellieten gebruiken" aan. Laad vervolgens de Fietsen123-app opnieuw.
Zitten er ook fietsroutes in de app?
Jazeker. Er zitten ruim 1500 fietsroutes in de app die grotendeels eerder gemaakt zijn voor de maandelijks verschijnende digitale fietsroutegids van Fietsen123. Er zijn meer dan 100 fietsroutes per provincie in Nederland, langs prachtige natuur en interessante bezienswaardigheden.
Ik mis informatie in de app, hoe kan ik deze toevoegen?
Mis je een oplaadpunt, verhuurbedrijf, fietsenwinkel of horecagelegenheid in de app? Geeft dit dan via e-mail aan ons door. Stuur een bericht aan fietsen@roularta.nl (onder vermelding van ‘app Fietsen123’). Wij zorgen er dan voor dat de informatie in een update van de app wordt toegevoegd.
De informatie in de app klopt niet (meer). Hoe geef ik dat door?
Bij elk oplaadpunt, verhuurbedrijf, fietsenwinkel of horecagelegenheid kan je via de Detailpagina wijzigingen doorgeven. Je klikt dan op de link ‘Klopt deze informatie niet (meer)? Laat het ons weten.’ Via e-mail kun je de wijzigingen doorgeven. Je kunt ook direct mailen met fietsen@roularta.nl (onder vermelding van ‘app Fietsen123’).
Een fietsroute in de app klopt niet (meer). Hoe geef ik dat door?
Het komt soms voor dat een fietsroute niet meer klopt, bijvoorbeeld omdat er een knooppunt op de kaart is veranderd of er een knooppuntbordje onderweg ontbreekt. Wat je in zo'n geval kan doen, lees je op de pagina Alles over knooppunten
Is de app ook geschikt voor een tablet zoals de iPad of Samsung Galaxy Tab?
Ja. Zolang je tablet de juiste versie van Android of iOS (Apple) heeft en de GPS-functie is ingeschakeld, kun je de app ook gebruiken op je tablet.
Heeft de app verbinding met internet nodig als ik hem gebruik?
Ja. De gegevens die de app toont worden rechtstreeks van internet gehaald.
Wil je de app downloaden? Kijk dan hier voor verdere instructies.